Stworzony do akcji
Avid pozwala Ci na maksymalne doświadczenie przyjemności z lotu. Jest skrzydłem, dzięki któremu będziesz mógł skupić się na podziwianiu widoków i spokojnym planowaniu dalszego lotu – Avid pomoże Ci się prawdziwie zrelaksować.
Avid oferuje wszystko co najlepsze pilotom XC, którzy chcieliby latać na skrzydle zapewniającym czystą przyjemność z latania. Wyważone ale informatywne sterowanie pozwala na efektywne nabieranie wysokości. W połączeniu z niewielką pracą wymaganą do sterowania skrzydłem oraz szerokim marginesem bezpieczeństwa, paralotnia Avid posiada niesamowitą charakterystykę świetnie sprawdzającą się w lotach XC:
- Doskonałe nabieranie wysokości we wszystkich warunkach
- Wzorowa stabilność ułatwiająca starty, wyjątkowa odporność na podwinięcia
- Wytrzymały materiał umożliwiający start na każdej nawierzchni bez ryzyka wystąpienia przetarć
- Osiągi wysokiej klasy
- System taśm smart dla ulepszonej kontroli sterowania taśmą C
Dane techniczne
Rozmiar | XXS | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 20.54 | 22.10 | 23.99 | 25.96 | 28.07 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 11.17 | 11.58 | 12.07 | 12.55 | 13.05 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 6.07 | 6.07 | 6.07 | 6.07 | 6.07 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 17.48 | 18.81 | 20.43 | 22.10 | 23.89 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 8.92 | 9.26 | 9.65 | 10.03 | 10.43 |
Wydłużenie w rzucie | 4.56 | 4.56 | 4.56 | 4.56 | 4.56 |
Liczba komór | 59 | 59 | 59 | 59 | 59 |
Masa skrzydła (kg) | 4.05 | 4.30 | 4.65 | 4.85 | 5.15 |
Przedział wagowy (kg) | 55-75 | 65-85 | 75-95 | 85-105 | 95-120 |
Certyfikacja | EN B | EN B | EN B | EN B | EN B |
W górę, w górę i w dal
Połączenie stabilności i sterowności paralotni Avid przekłada się na doskonałe doświadczenia podczas nabierania wysokości. Skrzydło jest wystarczająco mocne, aby pomóc w jak najlepszym wykorzystywaniu siły nośnej, a sterówki zapewniają odpowiednią precyzję. Zarówno w ciasnych, jak i bardziej płaskich skrętach Avid zawsze pozostaje dobrze wyważony. Informacja zwrotna ze sterówek jest bezpośrednia, a wyjątkowa stabilność zarówno w pochyleniu jak i w przechyleniu pozwala bez wysiłku zmaksymalizować wznoszenie – i dobrze się przy tym bawić!
Osiągi najwyższej klasy
Avid znajduje się w czołówce skrzydeł swojej klasy, a w wielu przypadkach dorównuje też paralotniom wyższej kategorii. System Equalized Pressure Technology (ETP) 3 generacji czuwa nad utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego, co z kolei przekłada się na lepsze zachowanie kształtu podczas lotu i zwiększoną efektywność aerodynamiczną. Profil skrzydła i jego wydłużenie wywodzą się z Explorer 2 – sprawdzonego i niezawodnego skrzydła, posiadającego doskonałą charakterystykę w swojej kategorii.
Materiał do zadań specjalnych
Materiał, z którego został wykonany Avid został opracowany przez GIN we współpracy z Myungjin. MJ40MF oraz MJ32MF to materiały stworzone z myślą o użytkowaniu w trudniejszych warunkach. Są bardziej odporne na ścieranie i rozdarcia. Materiał ten już wcześniej zastosowano w skrzydle tandemowym GIN, gdzie doskonale się sprawdził.
Stabilność i spokój
Avid posiada naturalną stabilność pochylenia. Entuzjastycznie „wgryza się” w noszenia, ale szybko uspokaja się nad głową. Podwinięcia występują rzadko, a nawet jeśli się wydarzą – można sobie z nimi bezstresowo poradzić. Nawet przy mocniejszych wiatrach i intensywnej termice, skrzydło ma tendencje do utrzymywania się nad głową pilota.
System kontroli tylnych taśm
Avid korzysta z systemu taśm „smart” z poprzeczką sterowania w taśmie C i wbudowanymi bloczkami Harken , ułatwiającymi płynną prace (jeśli jednak wolisz korzystać z bardziej konwencjonalnych taśm – połączenie B/C można w prosty sposób zdemontować). Wciśnij speeda, łap za taśmy i ciesz się widokami! Jest to idealny wstęp dla pilotów chcących latać na paralotnia z sterowaniem za pomocą tylnych taśm.
Stworzony do podróży
Pomimo użycia nieco cięższych materiałów, Avid nadal jest lekkim skrzydłem. Jest to zasługa jego unikalnej konstrukcji. Specjalny miks plastikowych drążków i drutu z nitinolu (Nikiel tytanowy) oprócz redukcji wagi, zapewnia też lepszą stabilność, osiągi i niewielkie rozmiary spakowanego skrzydła.
Nota projektanta
Projektant i CEO Gin Seok Song o procesie projektowym skrzydła Avid:
„Przy projektowaniu paralotni Avid, bardzo intensywnie używaliśmy tunelu aerodynamicznego GIN LAB, który prowadzimy w partnerstwie z uniwersytetem w Korei. Jest to ogromny projekt – dzięki temu tunelowi dokonaliśmy licznych obserwacji i spostrzeżeń, które możemy bezpośrednio stosować podczas produkcji. Praca z tunelem aerodynamicznym pozwoliła na dość dużą optymalizację naprężenia poszycia czaszy, co dla pilota oznacza lepsze wznoszenie i dokładniejsze sterowanie.
Sterowanie Avid jest dobrze zrównoważone i wydajne w szerokim zakresie kątów natarcia i obciążeń skrzydła. Daje poczucie stabilności i kontroli, jednocześnie dostarczając dobrych informacji o tym co dzieje się w powietrzu. Uważamy to za jedną z głównych zalet skrzydła, która przekłada się na mniejszą prace pilota. Dodatkowo mamy inteligentne taśmy główne paralotni z systemem sterowania C. Znajduję się w niej dodatkowy bloczek do zapewnienia płynnej pracy oraz przegub ułatwiający sterowanie. Do wzmocnień używamy kombinacji nowego typu plastikowych prętów i drutu z nitinolu. W krytycznych miejscach stosowane są pręty Atlas ze względu na swoją wysoką odporność na złamania, stabilność i minimalne zużycie. Drut nitinolowy na górnej powierzchni doskonale i precyzyjnie wspiera krawędź spływu, zmniejszając jednocześnie ciężar i objętość skrzydła po złożeniu.
Od pewnego czasu ściśle współpracujemy z firmą Myungjin, aby opracować wytrzymałe tkaniny o dokładnie takich właściwościach, jakich potrzebujemy. W materiale naszego skrzydła tandemowego Fuse, zaobserwowaliśmy, że pozostaje on w niemalże doskonałym stanie, nawet po długim i intensywnym lataniu w tandemie.
Avid to nasza odpowiedź na potrzeby pilotów, którzy chcieliby doświadczyć najlepszego skrzydła GIN w kategorii EN B, ale dla których priorytetem nie jest minimalizacja wagi.”
Szczegóły
- Technologia wyrównanego ciśnienia (EPT) trzeciej generacji redukuje „oddychanie” skrzydła i poprawia sterowność oraz osiągi
- 3 taśmy po 3 liny główne
- Strategiczna mieszanka plastikowych elementów o nowej formule i prętów z nitinolu (niklowo-tytanowych) zapewniająca stabilność, osiągi i bardziej kompaktowe pakowanie.
- Liny aramidowe bez oplotu o zoptymalizowanych średnicach
- Speed system z sterowaniem tylną taśmą C
- System zbierania (refowania) i mini żebra na krawędzi spływu
- System pozbywania się zanieczyszczeń
Materiały
Krawędź natarcia górnej powierzchni: Myungjin MJ40 MF
Górna powierzchnia: Myungjin MJ32 MF
Powierzchnia dolna: Myungjin MJ32 MF
Liny
Górne: Edelrid 8001-U 050, 070, 090, 130
Środek: Edelrid 8001-U 050, 070, 090, 130, 190.
Główne: Edelrid 8001-U 090, 130, 190, 230, 280, 340
Kolory