Avid

pg-avid-berga-20
pg-avid-berga-25
pg-avid-berga-22
pg-avid-berga-37
pg-avid-berga-27
previous arrow
next arrow
pg-avid-berga-20
pg-avid-berga-25
pg-avid-berga-22
pg-avid-berga-37
pg-avid-berga-27
previous arrow
next arrow

Stworzony do akcji

Avid pozwala Ci na maksymalne doświadczenie przyjemności z lotu. Jest skrzydłem, dzięki któremu będziesz mógł skupić się na podziwianiu widoków i spokojnym planowaniu dalszego lotu – Avid pomoże Ci się prawdziwie zrelaksować.

Avid oferuje wszystko co najlepsze pilotom XC, którzy chcieliby latać na skrzydle zapewniającym czystą przyjemność z latania. Wyważone ale informatywne sterowanie pozwala na efektywne nabieranie wysokości. W połączeniu z niewielką pracą wymaganą do sterowania skrzydłem oraz szerokim marginesem bezpieczeństwa, paralotnia Avid posiada niesamowitą charakterystykę świetnie sprawdzającą się w lotach XC:

  • Doskonałe nabieranie wysokości we wszystkich warunkach
  • Wzorowa stabilność ułatwiająca starty, wyjątkowa odporność na podwinięcia
  • Wytrzymały materiał umożliwiający start na każdej nawierzchni bez ryzyka wystąpienia przetarć
  • Osiągi wysokiej klasy
  • System taśm smart dla ulepszonej kontroli sterowania taśmą C

Dane techniczne

RozmiarXXSXSSML
Powierzchnia w rozłożeniu (m2)20.5422.1023.9925.9628.07
Rozpiętość w rozłożeniu (m)11.1711.5812.0712.5513.05
Wydłużenie w rozłożeniu6.076.076.076.076.07
Powierzchnia w rzucie (m2)17.4818.8120.4322.1023.89
Rozpiętość w rzucie (m)8.929.269.6510.0310.43
Wydłużenie w rzucie4.564.564.564.564.56
Liczba komór5959595959
Masa skrzydła (kg)4.054.304.654.855.15
Przedział wagowy (kg)55-7565-8575-9585-10595-120
CertyfikacjaEN BEN BEN BEN BEN B

W górę, w górę i w dal

Połączenie stabilności i sterowności paralotni Avid przekłada się na doskonałe doświadczenia podczas nabierania wysokości. Skrzydło jest wystarczająco mocne, aby pomóc w jak najlepszym wykorzystywaniu siły nośnej, a sterówki zapewniają odpowiednią precyzję. Zarówno w ciasnych, jak i bardziej płaskich skrętach Avid zawsze pozostaje dobrze wyważony. Informacja zwrotna ze sterówek jest bezpośrednia, a wyjątkowa stabilność zarówno w pochyleniu jak i w przechyleniu pozwala bez wysiłku zmaksymalizować wznoszenie – i dobrze się przy tym bawić!

Osiągi najwyższej klasy

Avid znajduje się w czołówce skrzydeł swojej klasy, a w wielu przypadkach dorównuje też paralotniom wyższej kategorii. System Equalized Pressure Technology (ETP) 3 generacji czuwa nad utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego, co z kolei przekłada się na lepsze zachowanie kształtu podczas lotu i zwiększoną efektywność aerodynamiczną. Profil skrzydła i jego wydłużenie wywodzą się z Explorer 2 – sprawdzonego i niezawodnego skrzydła, posiadającego doskonałą charakterystykę w swojej kategorii.

Materiał do zadań specjalnych

Materiał, z którego został wykonany Avid został opracowany przez GIN we współpracy z Myungjin. MJ40MF oraz MJ32MF to materiały stworzone z myślą o użytkowaniu w trudniejszych warunkach. Są bardziej odporne na ścieranie i rozdarcia. Materiał ten już wcześniej zastosowano w skrzydle tandemowym GIN, gdzie doskonale się sprawdził.

Stabilność i spokój

Avid posiada naturalną stabilność pochylenia. Entuzjastycznie „wgryza się” w noszenia, ale szybko uspokaja się nad głową. Podwinięcia występują rzadko, a nawet jeśli się wydarzą – można sobie z nimi bezstresowo poradzić. Nawet przy mocniejszych wiatrach i intensywnej termice, skrzydło ma tendencje do utrzymywania się nad głową pilota.

System kontroli tylnych taśm

Avid korzysta z systemu taśm „smart” z poprzeczką sterowania w taśmie C i wbudowanymi bloczkami Harken , ułatwiającymi płynną prace (jeśli jednak wolisz korzystać z bardziej konwencjonalnych taśm – połączenie B/C można w prosty sposób zdemontować). Wciśnij speeda, łap za taśmy i ciesz się widokami! Jest to idealny wstęp dla pilotów chcących latać na paralotnia z sterowaniem za pomocą tylnych taśm.

Stworzony do podróży

Pomimo użycia nieco cięższych materiałów, Avid nadal jest lekkim skrzydłem. Jest to zasługa jego unikalnej konstrukcji. Specjalny miks plastikowych drążków i drutu z nitinolu (Nikiel tytanowy) oprócz redukcji wagi, zapewnia też lepszą stabilność, osiągi i niewielkie rozmiary spakowanego skrzydła.

Nota projektanta

Projektant i CEO Gin Seok Song o procesie projektowym skrzydła Avid:

„Przy projektowaniu paralotni Avid, bardzo intensywnie używaliśmy tunelu aerodynamicznego GIN LAB, który prowadzimy w partnerstwie z uniwersytetem w Korei. Jest to ogromny projekt – dzięki temu tunelowi dokonaliśmy licznych obserwacji i spostrzeżeń, które możemy bezpośrednio stosować podczas produkcji. Praca z tunelem aerodynamicznym pozwoliła na dość dużą optymalizację naprężenia poszycia czaszy, co dla pilota oznacza lepsze wznoszenie i dokładniejsze sterowanie.

Sterowanie Avid jest dobrze zrównoważone i wydajne w szerokim zakresie kątów natarcia i obciążeń skrzydła. Daje poczucie stabilności i kontroli, jednocześnie dostarczając dobrych informacji o tym co dzieje się w powietrzu. Uważamy to za jedną z głównych zalet skrzydła, która przekłada się na mniejszą prace pilota. Dodatkowo mamy inteligentne taśmy główne paralotni z systemem sterowania C. Znajduję się w niej dodatkowy bloczek do zapewnienia płynnej pracy oraz przegub ułatwiający sterowanie. Do wzmocnień używamy kombinacji nowego typu plastikowych prętów i drutu z nitinolu. W krytycznych miejscach stosowane są pręty Atlas ze względu na swoją wysoką odporność na złamania, stabilność i minimalne zużycie. Drut nitinolowy na górnej powierzchni doskonale i precyzyjnie wspiera krawędź spływu, zmniejszając jednocześnie ciężar i objętość skrzydła po złożeniu.

Od pewnego czasu ściśle współpracujemy z firmą Myungjin, aby opracować wytrzymałe tkaniny o dokładnie takich właściwościach, jakich potrzebujemy. W materiale naszego skrzydła tandemowego Fuse, zaobserwowaliśmy, że pozostaje on w niemalże doskonałym stanie, nawet po długim i intensywnym lataniu w tandemie.

Avid to nasza odpowiedź na potrzeby pilotów, którzy chcieliby doświadczyć najlepszego skrzydła GIN w kategorii EN B, ale dla których priorytetem nie jest minimalizacja wagi.”

Szczegóły

  • Technologia wyrównanego ciśnienia (EPT) trzeciej generacji redukuje „oddychanie” skrzydła i poprawia sterowność oraz osiągi
  • 3 taśmy po 3 liny główne
  • Strategiczna mieszanka plastikowych elementów o nowej formule i prętów z nitinolu (niklowo-tytanowych) zapewniająca stabilność, osiągi i bardziej kompaktowe pakowanie.
  • Liny aramidowe bez oplotu o zoptymalizowanych średnicach
  • Speed system z sterowaniem tylną taśmą C
  • System zbierania (refowania) i mini żebra na krawędzi spływu
  • System pozbywania się zanieczyszczeń

Materiały

Krawędź natarcia górnej powierzchni: Myungjin MJ40 MF

Górna powierzchnia: Myungjin MJ32 MF

Powierzchnia dolna: Myungjin MJ32 MF

Liny

Górne: Edelrid 8001-U 050, 070, 090, 130

Środek: Edelrid 8001-U 050, 070, 090, 130, 190.

Główne: Edelrid 8001-U 090, 130, 190, 230, 280, 340