Bolero 5

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider

Instynktowny wybór

Od czasu swojej pierwszej wersji, która ukazała się w 1999 roku, Bolera stanowiły solidną podstawę dla tysięcy pilotów rozwijających swoje paralotniowe umiejętności, od pierwszych kroków na szkoleniowym stoku po bezproblemowe szybowanie wśród chmur.

Bolero 5 przekazuję pilotowi odpowiednią informację zwrotną, aby umożliwić mu instynktownie wyczuć powietrze, aby bezpiecznie i komfortowo wykonać progresywny manewr.

Bolero 5 przeznaczony jest jako jako pierwsza paralotnia dla wyszkolonych pilotów, jest odpowiednia do użytku szkolnego oraz dla zwykłych pilotów, którzy chcą latać zrelaksowani.

Technologia Równego Ciśnienia (EPT)

EPT wykorzystuję analizę numeryczną do obliczenia najlepszych rozwiązań dla określonych parametrów płata czaszy. Powoduję to, że drobne odkształcenia i deformację czaszy w locie są zredukowane, a ciśnienie powietrza wewnątrz skrzydła pozostaje stabilniejsze. Wielu pilotów system EPT kojarzy z wzrostem wydajności paralotni, ale należy wspomnieć również o innych jego właściwościach. Dzięki systemowi EPT czasza wypełnia się i wstaje o wiele łatwiej, ma tendencję do „szukania” termiki podczas lotu, łatwiej zdobywa wysokość i jest bardziej stabilna i komfortowa w aktywnym powietrzu. Ponadto Bolero 5 posiada większy zasięg hamulca (sterówki) co daje lepszą kontrolę punktu przeciągnięcia. Niska prędkość przeciągnięcia pozwala na szybką reakcję i zapewnia szeroki margines bezpieczeństwa podczas lądowania. Ogólnie mamy poczucie odniesionego sukcesu jakim było niełatwe zadanie poprawienia dobrego już Bolero 4.

Łatwość użytkowania na ziemi i w powietrzu

Bolero 5 wyposażony został w najnowszy system wlotowy „S”, który w połączeniu z systemem EPS pozostawia wloty powietrza bardziej otwarte co jest ogromnym atutem przed i podczas startu. W wyniku tego, skrzydło ma tendencję do bardzo łatwego i równomiernego wychodzenia nad głowę, co jest doceniane w szczególności gdy nasze przygotowanie skrzydła czy warunki na starcie było mniej niż idealne. Otwory wlotowe „S” pomagają również ponownie napompować skrzydło podczas mało prawdopodobnych w tym przypadku deformacji podczas lotu.

Bolero 5 wyposażone zostało w 3 taśmy które posiadają po trzy główne liny po każdej stronie. Poza oczywistym zmniejszeniem oporów powietrza, prostszymi taśmami i redukcją zużycia powoduję to również prostszą identyfikacje poszczególnej linki oraz łatwiejsze uporządkowanie lin na ziemi.

Dane technicze

  • Zoptymalizowany profil czaszy (EPT) zapewnia stabilność i znakomite osiągi.
  • „S” Otwory Wlotowe dla lepszego napełniania
  • 3 taśmy po trzy liny główne na stronę
  • Rozdzielone taśmy A dla ułatwienia dużych uszu
  • Przyporządkowane kolory lin dla łatwiejszej identyfikacji
  • Mocne i trwałe materiały
  • System ułatwiający użycie speed systemu „Kick down speed system”
  • Mini żebra na krawędzi spływu
 SIZEXXSXSSMLXL
Flat area (m2) 22.22m224.12m226.26m228.50m230.83m234.00m2
Flat span (m) 10.30m10.76m11.23m11.70m12.16m12.77m
Flat aspect ratio 4.84.84.84.84.84.8
Projected area (m2) 19.29m220.94m222.80m224.74m226.76m229.50m2
Projected span (m) 8.33m8.66m9.05m9.43m9.80m10.30m
Projected aspect ratio 3.63.63.63.63.63.6
Chord (m) 2.7m2.8m2.9m3.0m3.2m3.3m
Number of cells 363636363636
Glider weight (kg) 4.7kg5.1kg5.4kg5.6kg5.9kg6.2kg
Weight range (kg) 55~75kg65~85kg75~95kg85~105kg95~115kg105~130kg
Certification AAAAAA

Użyte materiały

  • Tkanina czaszy
    • Górna powierzchnia czaszy : Dominico Dokdo 30D (WR) 42 g/m2
    • Dolna powierzchnia czaszy : Dominico Dokdo 30D(WR) 42 m/m2
  • Liny
    • Górne : Liros DSL 70 Dyneema / GIN TGL 80 Aramid
    • Środkowe : Liros DSL 70, PPSL 120, 160 Dyneema
    • Główne: Liros PPSL 120, 160, 200 Dyneema, GIN TGL 280 Aramid

Kolory

W zestawie