GTO3 – ZAWODNIK KLASY SPORTOWEJ
GTO 3 od GIN GLIDERS to zaawansowane dwurzędowe skrzydło klasy sportowej (EN C), stworzone z myślą o pilotach dążących do osiągnięcia najwyższych wyników w przelotach XC. Projekt skoncentrowany jest na zoptymalizowaniu każdego aspektu: od doskonałego opadania, przez wysoką prędkość maksymalną, precyzyjną kontrolę taśm B, aż po bezpośrednie sterowanie i cenne informacje zwrotne od skrzydła.
Rozmiar | XXS | XS | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 19.75 | 21.20 | 22.77 | 24.39 | 26.10 | 27.90 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 11.24 | 11.70 | 12.13 | 12.50 | 12.87 | 13.32 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 6.50 | 6.50 | 6.50 | 6.50 | 6.50 | 6.50 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 16.49 | 17.84 | 19.21 | 20.38 | 21.62 | 23.16 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 9.04 | 9.40 | 9.75 | 10.05 | 10.35 | 10.71 |
Wydłużenie w rzucie | 4.95 | 4.95 | 4.95 | 4.95 | 4.95 | 4.95 |
Najdłuższa cięciwa (mm) | 2.13 | 2.22 | 2.30 | 2.37 | 2.44 | 2.52 |
Liczba komór | 71 | 71 | 71 | 71 | 71 | 71 |
Masa skrzydła (kg) | 3.86 | 4.10 | 4.30 | 4.46 | 4.70 | 4.90 |
Przedział wagowy (kg) | 60-75 | 70-85 | 80-95 | 90-105 | 100-115 | 110-130 |
Certyfikacja | EN C | EN C | EN C | EN C | EN C | EN C |
Osiągi i stabilność
Nowy profil aerodynamiczny zapewnia jeszcze większą stabilność. W szczególności bardzo dobrze kontroluje pochylenia w osi poprzecznej, zwłaszcza podczas lotu na pełnym speedzie. Skrzydło efektywnie przecina masy powietrza, co przekłada się na odczuwalnie lepszy współczynnik szybowania.
Intuicyjny sposób sterowania GTO 3 z pewnością wywoła uśmiech na Twojej twarzy. Reaguje precyzyjnie i bezpośrednio, a wznoszenie w termice wymaga minimalnej kontroli, dzięki czemu możesz skupić się na strategii lotu.
Technologia Wave Leading Edge (WLE)
Inspirowana guzkami na płetwach humbaka, poprawia wydajność przy dużych kątach natarcia, co skutkuje lepszym opadaniem przy niskich prędkościach oraz bardziej stopniowym i kontrolowanym przeciągnięciem.
Technologia Wave Leading Edge (WLE) została wdrożona w paralotniach przez „GIN LAB”. Projekt realizowany w tunelu aerodynamicznym, prowadzony przez Gin Gliders we współpracy z Narodowym Instytutem Nauki i Technologii Ulsan w Korei Południowej. Opóźnienie wystąpienia punktu separacji przy dużych kątach natarcia zwiększa wydajność aerodynamiczną – co oznacza, że wznosisz się szybciej i z większą kontrolą.
Szeroki zakres prędkości
GTO 3 ma długi skok speeda z optymalnym oporem taśm B. Stabilność przy pełnej prędkości jest wysoka, co umożliwia pełne wykorzystanie całego zakresu prędkości.
Materiały i specyfikacje techniczne
Wykorzystanie materiałów takich jak Dominico 30DMF 41g/m² na krawędzi natarcia oraz Myungjin MJ29MF 29g/m² na pozostałych powierzchniach zapewnia trwałość przy zachowaniu niskiej wagi.
GTO 3 jest dostępne w różnych rozmiarach, co pozwala dopasować skrzydło do indywidualnych potrzeb pilota. Dzięki połączeniu innowacyjnych technologii i wysokiej jakości wykonania, GTO 3 stanowi doskonały wybór dla pilotów pragnących osiągnąć nowe horyzonty w przelotach XC.
Szczegóły konstrukcyjne
- Technologia Wave Leading Edge (WLE) dla zwiększonej wydajności przy dużych kątach natarcia
- 2-taśmowy system z pełną kontrolą tylnych taśm
- Speed system z rolkami Allen 20 mm
- Pręty z tworzywa dla większej sztywności i wsparcia strukturalnego
- Półlekka konstrukcja z materiałem 29 g na górnej i dolnej powierzchni
- Bezoplotowe linki aramidowe o zoptymalizowanej średnicy
- Zakres działania speeda: 17 cm
- Ergonomiczne uchwyty sterownicze: Zapewniają komfort i precyzję podczas długich lotów.
- Zoptymalizowana belka sterująca taśmami B
- Taśmy główne wykonane z 12 mm taśmy Kevlar Cousin
Materiały
Czasza
Krawędź natarcia górnej powierzchni: Dominico 30DMF 41g²
Górna powierzchnia: Myungjin, MJ29MF 29g²
Dolna powierzchnia: Myungjin, MJ29MF 29g²
Liny
Górne: Edelrid 9200-035 8001-050 | 070 | 090 (Aramid – Dyneema)
Środek: Edelrid 9200-035 8001-050 | 070 | 090 8001-130 (Aramid)
Główne: Edelrid | Gin 8001-050 | 070 | 190 | 340 (Aramid) TGL 220 (Aramid)
Kolory



W zestawie
