Leopard

leopard_1
leopard_2
leopard_3
leopard_4
leopard_5
leopard_6
leopard_7
leopard_8
leopard_9
leopard_10
leopard_11
bonanza2_15
leopard_12
leopard_13
leopard_14
leopard_15
leopard_16
previous arrow
next arrow
leopard_1
leopard_2
leopard_3
leopard_4
leopard_5
leopard_6
leopard_7
leopard_8
leopard_9
leopard_10
leopard_11
bonanza2_15
leopard_12
leopard_13
leopard_14
leopard_15
leopard_16
previous arrow
next arrow

Niespotykana dotąd wydajność oraz prostota obsługi

Przełomowe połączenie wydajności i prostej obsługi Leoparda, z łatwością będzie pasować zarówno dla doświadczonych pilotów przelotowych, jak i tych, którzy chcą awansować na najwyższe poziomy zawodów paralotniowych.

Leopard to połączone DNA Explorera(EN B) i Bonanzy 2 (EN C) z naszym ogromnym doświadczeniem oraz ciężka praca nad ciągłym rozwojem dwurzędowego Boomeranga, wygrywającego regularnie kolejne edycje Pucharu Świata.

DANE TECHNICZNE

RozmiarXSSML
Powierzchnia
w rozłożeniu (m2)
20.522.3224.2226.7
Rozpiętość
w rozłożeniu (m)
12.0812.6513.1813.84
Wydłużenie
w rozłożeniu
7.127.157.177.17
Wydłużenie
w rozłożeniu (CIVL)
6.866.96.936.93
Powierzchnia
w rzucie (m2)
17.5619.1420.822.93
Rozpiętość
w rzucie (m)
9.7910.2510.7111.25
Wydłużenie
w rzucie
5.455.55.515.51
Cięciwa (m)2.22.212.32.41
Liczba komór86868686
Masa skrzydła (kg)4.855.305.655.95
Przedział wagowy (kg)70-8885-10295-112105-127
CertyfikacjaEN DEN DEN DEN D

To wszystko pozwoliło nam wyprodukować paralotnię o znacznie ulepszonych właściwościach w kilku kluczowych obszarach:

Stabilność

W porównaniu do poprzednich dwurzędowych paralotni o wysokich osiągach, Leopard ma większą stabilność pochylenia w całym zakresie prędkości. W połączeniu z doskonalą równowagą na stabilach, rezultatem jest zmniejszenie pracy pilota podczas lotu.

Handling i odczucia podczas lotu

Jednym z najważniejszych aspektów Leoparda jest to, że skrzydło jest stabilne i spójne, a mimo tego nie jest sztywne – co pozwala na idealną współpracę z pilotem. Skręt jest precyzyjny i dobrze skoordynowany, skrzydło przyspiesza w kierunku termiki, a stabilność pochyleń jest na najwyższym poziomie.

Informacje zwrotne i zjawisko „szukania termiki”

Leopard zapewnia płynne i zrozumiałe informacje zwrotne. Podczas lotu łatwo jest poprowadzić skrzydło w kierunku termiki i wznoszenia, wyczuwając różnice ciśnienia w taśmach B. Skrzydło leci równie dobrze, jeśli po prostu pozwolisz mu latać, ma tendencję do automatycznego wlatywania w kierunku wznoszenia. Podczas robienia wysokości, informacje zwrotne skrzydła pomagają pozostać w centrum komina.

UWAGI PROJEKTANTÓW

Projekt Leoparda obejmował ścisłą współpracę między projektantami Gin Seok Song’iem i Torsten Siegel’em. Torsten wyjaśnia:

„Leopard jest pierwszym projektem produkcyjnym z naszym profilem EPT drugiej generacji (technologia równomiernego ciśnienia).

Bardziej szczegółowa analiza CFD (obliczeniowej dynamiki płynów) i zaawansowanych form modelowania zjawisk cieplno – przepływowych, doprowadziła do opracowania nowego profilu, który znacznie poprawia stosunek siły nośnej do oporu przy jednoczesnym utrzymaniu stale wysokiego ciśnienia wewnętrznego. Rezultatem jest zwiększona stabilność w całym zakresie prędkości. To z kolei dało obsługę z szybszym czasem reakcji, która jest także wydajniejsza oraz płynniejsza co skutkuje wyższą prędkością maksymalną.

Oprócz nowego profilu poświęciliśmy dużą część naszych prac badawczo-rozwojowych na przeprowadzenie badań w celu znalezienia nowej metody obliczania optymalnego naprężenia czaszy we wszystkich częściach wzdłuż profilu.

Leopard ma 86 komór, co zapewnia wyjątkowo płaską powierzchnię zmniejszającym zjawisko „balloningu”. Wybraliśmy kombinację 3 i 4 bloków komór zgodnie z kształtem profilu w locie przyspieszonym. Zapewnia to czystszy łuk na całej rozpiętości, a wraz ze zoptymalizowanymi punktami mocowania lin, pomaga również utrzymać równomierne napięcie całej czaszy paralotni.

Ogólnie rzecz biorąc, połączenie teoretycznych osiągnięć, praktycznych udoskonaleń i dwóch lat testowania na całym świecie nadało Leopardowi wyjątkowy charakter. Jesteśmy przekonani, że skrzydło spodoba się pilotom XC, którzy szukają tego, co najlepsze w kategorii EN D ”.

DETALE

  • Druga generacja profilu technologii wyrównanego ciśnienia (EPT) znacznie poprawia stosunek siły nośnej do oporu (CL / CD) oraz stabilność przy wysokich prędkościach
  • 2 rzędowe taśmy z łatwym sterowaniem w taśmie B.
  • 86 komór dla płaskiej górnej powierzchni i dla zredukowania zjawiska „ballooning”
  • Zoptymalizowana mieszanka zestawów 3 i 4-komorowych
  • Poprzeczne wzmocnienia wewnątrz czaszy zwiększające stabilność podczas lotu
  • Bezoplotowe liny aramidowe
  • Mini-żebra na krawędzi spływu

MATERIAŁY

Czasza:

  • Krawędź natarcia górnej powierzchni: Porcher Skytex, 38 g / m²
  • Górna powierzchnia: Porcher Skytex, 32 g / m²
  • Dolna powierzchnia: Porcher Skytex, 27 g / m²

Liny:

  • Górne: Edelrid 8000 / U-050/070/090 (bezoplotowy aramid)
  • Środkowe: Edelrid 8000 / U-050/090/130 (bezoplotowy aramid)
  • Główne: Edelrid 8000 / U-050/070/190/230/360 (bezoplotowy aramid)

Kolory

W zestawie