Niespotykana dotąd wydajność oraz prostota obsługi
Przełomowe połączenie wydajności i prostej obsługi Leoparda, z łatwością będzie pasować zarówno dla doświadczonych pilotów przelotowych, jak i tych, którzy chcą awansować na najwyższe poziomy zawodów paralotniowych.
Leopard to połączone DNA Explorera(EN B) i Bonanzy 2 (EN C) z naszym ogromnym doświadczeniem oraz ciężka praca nad ciągłym rozwojem dwurzędowego Boomeranga, wygrywającego regularnie kolejne edycje Pucharu Świata.
DANE TECHNICZNE
Rozmiar | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 20.5 | 22.32 | 24.22 | 26.7 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 12.08 | 12.65 | 13.18 | 13.84 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 7.12 | 7.15 | 7.17 | 7.17 |
Wydłużenie w rozłożeniu (CIVL) | 6.86 | 6.9 | 6.93 | 6.93 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 17.56 | 19.14 | 20.8 | 22.93 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 9.79 | 10.25 | 10.71 | 11.25 |
Wydłużenie w rzucie | 5.45 | 5.5 | 5.51 | 5.51 |
Cięciwa (m) | 2.2 | 2.21 | 2.3 | 2.41 |
Liczba komór | 86 | 86 | 86 | 86 |
Masa skrzydła (kg) | 4.85 | 5.30 | 5.65 | 5.95 |
Przedział wagowy (kg) | 70-88 | 85-102 | 95-112 | 105-127 |
Certyfikacja | EN D | EN D | EN D | EN D |
To wszystko pozwoliło nam wyprodukować paralotnię o znacznie ulepszonych właściwościach w kilku kluczowych obszarach:
Stabilność
W porównaniu do poprzednich dwurzędowych paralotni o wysokich osiągach, Leopard ma większą stabilność pochylenia w całym zakresie prędkości. W połączeniu z doskonalą równowagą na stabilach, rezultatem jest zmniejszenie pracy pilota podczas lotu.
Handling i odczucia podczas lotu
Jednym z najważniejszych aspektów Leoparda jest to, że skrzydło jest stabilne i spójne, a mimo tego nie jest sztywne – co pozwala na idealną współpracę z pilotem. Skręt jest precyzyjny i dobrze skoordynowany, skrzydło przyspiesza w kierunku termiki, a stabilność pochyleń jest na najwyższym poziomie.
Informacje zwrotne i zjawisko „szukania termiki”
Leopard zapewnia płynne i zrozumiałe informacje zwrotne. Podczas lotu łatwo jest poprowadzić skrzydło w kierunku termiki i wznoszenia, wyczuwając różnice ciśnienia w taśmach B. Skrzydło leci równie dobrze, jeśli po prostu pozwolisz mu latać, ma tendencję do automatycznego wlatywania w kierunku wznoszenia. Podczas robienia wysokości, informacje zwrotne skrzydła pomagają pozostać w centrum komina.
UWAGI PROJEKTANTÓW
Projekt Leoparda obejmował ścisłą współpracę między projektantami Gin Seok Song’iem i Torsten Siegel’em. Torsten wyjaśnia:
„Leopard jest pierwszym projektem produkcyjnym z naszym profilem EPT drugiej generacji (technologia równomiernego ciśnienia).
Bardziej szczegółowa analiza CFD (obliczeniowej dynamiki płynów) i zaawansowanych form modelowania zjawisk cieplno – przepływowych, doprowadziła do opracowania nowego profilu, który znacznie poprawia stosunek siły nośnej do oporu przy jednoczesnym utrzymaniu stale wysokiego ciśnienia wewnętrznego. Rezultatem jest zwiększona stabilność w całym zakresie prędkości. To z kolei dało obsługę z szybszym czasem reakcji, która jest także wydajniejsza oraz płynniejsza co skutkuje wyższą prędkością maksymalną.
Oprócz nowego profilu poświęciliśmy dużą część naszych prac badawczo-rozwojowych na przeprowadzenie badań w celu znalezienia nowej metody obliczania optymalnego naprężenia czaszy we wszystkich częściach wzdłuż profilu.

Leopard ma 86 komór, co zapewnia wyjątkowo płaską powierzchnię zmniejszającym zjawisko „balloningu”. Wybraliśmy kombinację 3 i 4 bloków komór zgodnie z kształtem profilu w locie przyspieszonym. Zapewnia to czystszy łuk na całej rozpiętości, a wraz ze zoptymalizowanymi punktami mocowania lin, pomaga również utrzymać równomierne napięcie całej czaszy paralotni.
Ogólnie rzecz biorąc, połączenie teoretycznych osiągnięć, praktycznych udoskonaleń i dwóch lat testowania na całym świecie nadało Leopardowi wyjątkowy charakter. Jesteśmy przekonani, że skrzydło spodoba się pilotom XC, którzy szukają tego, co najlepsze w kategorii EN D ”.
DETALE
- Druga generacja profilu technologii wyrównanego ciśnienia (EPT) znacznie poprawia stosunek siły nośnej do oporu (CL / CD) oraz stabilność przy wysokich prędkościach
- 2 rzędowe taśmy z łatwym sterowaniem w taśmie B.
- 86 komór dla płaskiej górnej powierzchni i dla zredukowania zjawiska „ballooning”
- Zoptymalizowana mieszanka zestawów 3 i 4-komorowych
- Poprzeczne wzmocnienia wewnątrz czaszy zwiększające stabilność podczas lotu
- Bezoplotowe liny aramidowe
- Mini-żebra na krawędzi spływu
MATERIAŁY
Czasza:
- Krawędź natarcia górnej powierzchni: Porcher Skytex, 38 g / m²
- Górna powierzchnia: Porcher Skytex, 32 g / m²
- Dolna powierzchnia: Porcher Skytex, 27 g / m²
Liny:
- Górne: Edelrid 8000 / U-050/070/090 (bezoplotowy aramid)
- Środkowe: Edelrid 8000 / U-050/090/130 (bezoplotowy aramid)
- Główne: Edelrid 8000 / U-050/070/190/230/360 (bezoplotowy aramid)
Kolory
