MARZENIA BEZ OGRANICZEŃ
Realizacja największych marzeń wymaga najlepszego wyposażenia.
Puma jest paralotnią wystarczająco lekką, by zabrać ją ze sobą na górski szlak i wystarczająco szybką, by pokonać rekordowe trasy w powietrzu.
Piloci biorący udział zarówno w w zawodach XC, jak i rywalizujący w Hike&Fly, którzy chcą mieć lekką paralotnię o najwyższych parametrach i najlepszej wydajności, mogą zaprzestać swoich poszukiwań – pojawiła się PUMA.
- doskonałość i wydajność paralotni górująca wśród 2 rzędowych glajtów w klasie EN D
- najlepsza w swojej klasie prędkość maksymalna
- wystarczająco lekka i kompaktowa, idealna do Hike&Fly : waga zaledwie 3,8 kg w rozmiarze XS (70-88kg) oraz 4,1 kg w rozmiarze S (80-102 kg)
- wyjątkowo niskie opadanie podczas zdobywania wysokości
- lekkie, bezpośrednie i zwinne sterowanie
- łatwy start nawet podczas bezwietrznej aury
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Rozmiar | XS | S |
---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 20.5 | 22.32 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 12.08 | 12.63 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 7.12 | 7.15 |
Wydłużenie w rozłożeniu (CIVL) | 6.86 | 6.9 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 17.56 | 19.14 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 9.79 | 10.25 |
Wydłużenie w rzucie | 5.45 | 5.5 |
Cięciwa (m) | 2.2 | 2.21 |
Liczba komór | 86 | 86 |
Masa skrzydła (kg) | 3.83 | 4.13 |
Przedział wagowy (kg) | 70-88 | 85-102 |
Certyfikacja | EN D | EN D |
WYSOCE WYDAJNE DNA
Puma to lekka adaptacja sprawdzonego już 2 rzędowego LEOPARDA. Puma to prawdopodobnie najlepsze lekkie skrzydło w klasie EN D w historii. Podobnie jak w Leopardzie, Puma w swojej konstrukcji posiada 86 komór, a jednym z sukcesów tej lekkiej konstrukcji jest brak zwiększonego opadania podczas lotu z bocznym wiatrem.
REZERWA PRĘDKOŚCI
Pumę wyróżnia nie tylko nadzwyczajna doskonałość podczas lotu ale także maksymalna prędkość jaką może osiągnąć. Paralotnia osiąga maksymalne prędkości pozostając stabilna i zachowując swoją doskonałość.
IDEALNY WYBÓR DO HIKE&FLY
Celem projektu Pumy było zmniejszenie wagi skrzydła w stosunku do Leoparda, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych jego parametrów. Dzięki starannej optymalizacji wewnętrznej konstrukcji czaszy oraz doborze wyselekcjonowanych tkanin, Puma stała się lżejsza o ponad 1kg od Leoparda. Dzięki temu powstała paralotnia przeznaczona do najcięższych wyścigów takich jak X-Alps czy X-Pyr, jak również do najwyższych rangą wyścigów XC. W tworzeniu Pumy wykorzystaliśmy doświadczenie naszych najlepszych team pilotów.
WZNOSZENIE I HANDLING
Obsługa Pumy jest lekka i bezpośrednia co pozwala pilotowi dokładnie i precyzyjnie ocenić masę powietrza, w której przebywa. Wysoka zwinność, daje możliwość skorzystania z najmniejszych noszeń, a moment i punkt przeciągnięcia glajta jest łatwy do zidentyfikowania, co poza oczywistą korzyścią dla bezpieczeństwa daje również przydatne możliwości podczas lądowania w trudnym terenie.
START
Puma bez problemu wstaje w ciszy, a przy odpowiednich umiejętnościach i technice, pilot poradzi sobie, nawet przy lekkich podmuchach w plecy. W mocniejszych warunkach, przy większej prędkości wiatru, pilot musi delikatnie pociągnąć za środkową linkę A1, inicjując napełnianie się czaszy, glajt resztę wykona sam unosząc się nad głowę.
SPOSTRZEŻENIA PROJEKTANTÓW
Test pilot Idris Birch opowiada o rozwoju konstrukcji Pumy:
„Piloci prosili nas o lekkiego Leoparda, który nadawał by się do zawodów Hike&Fly, do X-Alps, do X-Pyr – tak właśnie narodziła się Puma. Piloci latający na Leopardzie, na Pumie
poczują się jak w domu. Udało nam się utrzymać wszystkie najlepsze parametry, wyjątkową doskonałość, a dodatkowo ułatwić start paralotni. W powietrzu sterowanie jest lekkie i bezpośrednie, dzięki czemu można wykręcić najmniejszy komin i wykorzystać najmniejsze noszenia. Puma świetnie radzi sobie również w mocnej termie, przetestowaliśmy to Alpach, w Pirenejach jak i w Valle de Bravo. Puma nie jest absolutnie najlżejszym glajtem w swojej kategorii, postanowiliśmy nie robić tego kosztem parametrów, wydajności i doskonałości. Zamiast tego zoptymalizowaliśmy wagę poprzez staranną analizę wewnętrznej struktury czaszy i doborze odpowiednio wyselekcjonowanych tkanin. Jeśli więc preferujesz wygrywać zawody Hike&Fly z powietrza, albo korzystać z jednego glajta zarówno w zawodach Hik&Fly i XC – Puma będzie dla ciebie dobrym wyborem. „
Zawodnik z drużyny GIN – Standa Mayer i jego wrażenia:
„ Jako weteran wyścigów X-Alps oraz X-Pyr, byłem ściśle zaangażowany w rozwój Pumy. Dla mnie najważniejsze było mieć lepszą wydajność i większą maksymalną prędkość od pozostałych zawodników – Puma zapewnia mi to doskonale!”
Szczegóły:
- Druga generacja profilu technologii wyrównanego ciśnienia (EPT) znacznie poprawia stosunek siły nośnej do oporu (CL / CD) oraz stabilność przy wysokich prędkościach
- 2 rzędowe taśmy z łatwym sterowaniem w taśmie B.
- 86 komór dla płaskiej górnej powierzchni i dla zredukowania zjawiska „ballooning”
- Zoptymalizowana mieszanka zestawów 3 i 4-komorowych
- Poprzeczne wzmocnienia wewnątrz czaszy zwiększające stabilność podczas lotu zoptymalizowane dla zmniejszenia wagi paralotni
- Bezoplotowe liny aramidowe
- Mini-żebra na krawędzi spływu
- Skrzydło standardowo wyposażone w lekkie taśmy z dyneemy (taśmy zwykłe dostępne jako opcja podczas zamówienia)
Materiały
Czasza
Górna powierzchnia : Porcher Skytex, 27 g/m²
Dolna powierzchnia : Porcher Skytex, 27 g/m²
Liny
Górne: Dyneema / Aramid 9200-030 | 8000/U-050 8000/U-070 | 090
Środkowe: Dyneema / Aramid 9200-030 | 8000/U-050 8000/U-070 | 090 | 130
Główne: Dyneema / Aramid 8000/U-050 | 130 | 190 | 360