Condor: Dla tandemów z napędem
Condor to skrzydło tandemowe do latania z napędem. Wywodzi się ze sprawdzonej serii paralotni tandemowych Fuse, Condor jest jednak lepiej przystosowany do latania z silnikiem.
Specyfikacja techniczna
Rozmiar | 37 | 41 |
---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 37.00 | 41.15 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 14.07 | 14.84 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 5.35 | 5.35 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 31.26 | 34.77 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 11.08 | 11.69 |
Wydłużenie w rzucie | 3.9 | 3.9 |
Liczba komór | 49 | 49 |
Masa skrzydła (kg) | 7.5 | 8.1 |
Certyfikowany przedział wagowy (kg) (paramotor) (kg) | 110-430 | 130-472.5* |
Certyfikacja (paramotor) (kg) | DGAC | DGAC |
* – przy używaniu bez rezerwy, DGAC zmniejsza maksymalną dopuszczalną masę startową do 450kg
Efektywny lot i łatwe nabieranie wysokości
Condor ma umiarkowane wydłużenie z profilem pozwalającym na wysokie osiągi. Skrzydło świetnie się wspina nawet przy dużym obciążeniu, właśnie dlatego Condor jest idealnym skrzydłem do latania z napędem. Dzięki profilowi i długim trymerom (11cm), zakres prędkości jest bardzo szeroki a osiągi wysokie. Dowodem na wyjątkową efektywność skrzydła jest też jego optymalny wpływ na zużycie paliwa.
Starty i lądowania bez wysiłku
Condor jest prosty w obsłudze naziemnej, napełnia się bezproblemowo w każdych warunkach. Ponieważ profil Condor-a produkuje dużo ciągu, nawet przy małych prędkościach, starty są szybkie i nie wymagają długiego startowiska.
Szeroki zakres wagowy
Condor obsługuje bardzo szeroki zakres wagowy, co sprawia że jest świetnym wyborem dla pilotów napędowych używających trajek lub startujących z nóg.
Szczegóły
- Zoptymalizowany profil z technologią wyrównanego ciśnienia (EPT) dla lepszej stabilności, wygodniejszej obsługi i lepszych osiągów
- Cieńszy profil poprawia start i zmniejsza wagę materiału
- Układ linek i taśm nośnych zoptymalizowany dla dużych uszu (duża powierzchnia A3 i dzielona taśma A)
- System knag z zaciskami do blokowania dużych uszu w miejscu
- Długie trymery (11cm) umożliwiają większą penetrację, np. przy silnych wiatrach dolinowych. Lekko ujemne i duże dodatnie trymery pozwalają na regulację prędkości w całym zakresie wagowym.
- 20mm technora i poliestrowe taśmy nośne
Materiały
Górna powierzchnia: Dominico 30 DMF (WR) 41g/m²
Dolna powierzchnia: Dominico N20 DMF (WR) 35g/m²
Liny
Górne: Edelrid 7343 (Sleeved technora aramid)
Środek: Edelrid 7343 (Sleeved technora aramid)
Główne: Edelrid 7343 (Sleeved technora aramid)
Kolory
