Lekkość spotyka napęd
Vantage 3 reprezentuje nowy koncept skrzydła do latania z napędem: jest bardzo lekkie ale wytrzymałe, proste w prowadzeniu lecz dające radość z latania. Idealne na latanie biwakowe, dla pilotów początkujących i średnio-zaawansowanych latających z napędem… oraz jako inspirujące skrzydło do latania swobodnego.
Vantage 3 ma kilka zalet w porównaniu z konwencjonalnymi skrzydłami paramotolotniowymi:
- łatwe napełnianie i szybki start
- kompaktowe i lekkie do spakowania
- przemyślana mieszanka tkanin zapewniająca lekkość i trwałość
- łatwa termika w trybie swobodnego lotu
- idealne w podróży, na biwaku i do latania z trajką
Dane techniczne
Rozmiar | 22 | 24 | 26 | 28 |
---|---|---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 22.43 | 24.42 | 26.5 | 28.66 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 10.64 | 11.11 | 11.57 | 12.03 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 5.05 | 5.05 | 5.05 | 5.05 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 19.29 | 21.00 | 22.79 | 24.65 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 8.46 | 8.83 | 9.20 | 9.57 |
Wydłużenie w rzucie | 3.72 | 3.72 | 3.72 | 3.72 |
Cięciwa (m) | 2.66 | 2.78 | 2.90 | 3.01 |
Liczba komór | 47 | 47 | 47 | 47 |
Masa skrzydła (kg) | 4.4 | 4.6 | 4.8 | 5.0 |
Weight range (kg) | 65-85 | 75-95 | 85-105 | 95-115 |
Przedział wagowy (kg) | – | 100 | 110 | 120 |
Certyfikacja | EN B | EN B | EN B | EN B |
Certyfikowany przedział wagowy (kg) (paramotor) (kg) | 85-110 | 95-120 | 105-135 | 115-150 |
Rozszerzony przedział wagowy (kg) (paramotor) (kg) | 120 | 130 | 145 | 160 |
Certyfikacja (paramotor) (kg) | DGAC | DGAC | DGAC | DGAC |
Vintage 3 może też być używane jako skrzydło do latania swobodnego, pozwalające pilotom latających z napędem zaznajomić się z lataniem termicznym a nawet XC.
Prawdziwy lekki rodowód
Vantage 3 został zaprojektowany w całości jako lekkie skrzydło do latania z napędem. Sterowanie jest zwinne i przyjemne a efekt momentu obrotowego został zredukowany. Idealnie nadaje się do latania podczas biwakowania lub po prostu do zaoszczędzenia trochę wagi czy miejsca w samochodzie.
Lekka ale wytrzymała konstrukcja
Vantage 3 jest wyjątkowo lekki i wytrzymały dzięki inteligentnej mieszance materiałów zastosowanych do jego produkcji. W miejscach wrażliwych na zużycie użyto tego samego wytrzymałego materiału co w normalnych skrzydłach z napędem, a w mniej krytycznych miejscach, jak np. pod powierzchnią, zastosowano lżejszy, ale wciąż wyjątkowo trwały materiał.
W Vantage 3 zastosowano również zwiększoną ilość lin górnych dla zwiększenia stabilności, przy czym całkowite zużycie lin jest zminimalizowane dzięki starannej optymalizacji ich rozmieszczenia. 3 taśmy nośne i 2 liny główne o różnej rozpiętości oferują zarówno prostotę jak i wydajność.
Łatwy i szybki start
Jako lekkie skrzydło, Vantage 3 łatwo się napełnia nawet w mniej idealnych warunkach. Aby gładko wstać nad głowę, skrzydło wymaga tylko delikatnego pociągnięcia. Co więcej, aerodynamiczna charakterystyka profilu pozwala na szybkie wzbicie się w powietrze, idealne na krótsze startowiska.
Idealne na lekkie trajki
Łatwe napełnianie i charakterystyka starty sprawiają, że Vantage3 można efektywnie używać z trajką. Skrzydło posiada naturalną tendencję do stabilizacji w centrum.
Przyjazny dla użytkownika speed system
Speed system Vantage 3 jest dość uniwersalny, łatwy w użyciu i bezpieczny. 40% zwiększenie prędkości jest możliwe dzięki trymerom a 60% właśnie przez speed bar. W tym samym czasie można więc używać 100% zakresu sterowania we wszystkich konfiguracjach (trymowanie, otwarte trymery, przyspieszanie)
Nota projektanta
Pilot testowy Laurent Salinas o Vantage 3:
„Naszym celem wraz z Mattem Minyardem było przybliżenie zalet lekkich skrzydeł paralotniarskich początkującym i średnio-zaawansowanym pilotom para-motorowym, a w szczególności pilotom, którzy chcą uprawiać paralotniarstwo i paramotoring na tym samym skrzydle.
Uznaliśmy, że ważne jest, aby skrzydło było łatwe do napełnienia i startu. To bardzo pomaga w lataniu na lekkich wózkach, a lekkość skrzydła jest idealna do latania na biwaku.
Dużo pracy włożyliśmy też w to, aby uzyskać odpowiednie połączenie bezpieczeństwa i zwinnego, przyjemnego prowadzenia. Krótsze taśmy nośne bardzo w tym pomagają, a przyrosty prędkości są łatwe do opanowania. Przyrost prędkości zapewniają zarówno trymery (40%) jak i belka speeda (60%), a we wszystkich konfiguracjach lotu (trymowanie, otwarte trymery, przyspieszenie) można korzystać z pełnego zakresu sterowania. Znacznie zmniejszyliśmy też efekt momentu obrotowego w stosunku do Vantage 2.
Podsumowując, skrzydło wywołało uśmiech na naszych twarzach i jesteśmy pewni, że zrobi to samo u Ciebie!”
Szczegóły
- Druga generacja profilu Equalized Pressure Technology (EPT) znacząco poprawia stabilność w całym zakresie prędkości
- 3 liny nośne, 2 liny na rozpiętości dla prostoty i wydajności
- System Easy Big Ears
- Rozszerzony zakres wagowy (rozmiary 24, 26 i 28) dla latania przy większym obciążeniu skrzydła
- Kombinacja nieoplatanych i oplatanych linek aramidowych i dyneema
- Lekkie mini-żebra na krawędzi spływu
Materiały
- Górna powierzchnia krawędzi natarcia: Dominco 3RS 41g/m² (hydrofobowy)
- Górna powierzchnia: Dominco HD34 (hydrofobowy) 34g/m²
- Dolna powierzchnia: Porcher Skytex (hydrofobowy) 27g/m²
Liny
- Górna powierzchnia krawędzi natarcia: Dominco 3RS 41g/m² (hydrofobowy)
- Górna powierzchnia: Dominco HD34 (hydrofobowy) 34g/m²
- Dolna powierzchnia: Porcher Skytex (hydrofobowy) 27g/m²