Postęp nigdy nie śpi
Gingo Airlite 5 może na pierwszy rzut oka wyglądać jak kolejna standardowa uprząż z płytą siedziska i protektorem powietrznym, ale po dokładniejszym przyjrzeniu się jej konstrukcji można zobaczyć, że jej projekt został wręcz naszpikowany wiedzą i doświadczeniem uzyskanym dzięki poprzednim generacjom uprzęży Gingo. Wszystko to składa się na najlepszą uprząż z protektorem powietrznym Gin-a!
Gingo Airlite 5 jest lekką, ale niezwykle wytrzymałą uprzężą z płytą siedziska. Idealna dla początkujących, ale świetnie sprawdza się też przy lotach Hike&Fly, a nawet XC
- Stabilna geometria oferująca precyzyjne sterowanie
- Wysoki poziom bezpieczeństwa protektora powietrznego (<20G)
- Czysty, kompaktowy kształt
- Wytrzymałe materiały klasy premium, odpowiednio lekkie by uprząż była komfortowa podczas wchodzenia na górę
- Łatwe wsiadanie i start
Dane techniczne
Rozmiar | XS | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|---|
Wzrost pilota (cm) | <165 | 160-175 | 170-185 | 180-190 | >185 |
Waga uprzęży (kg) | 2.5 | 2.6 | 2.8 | 2.9 | 3.1 |
Zawsze w ruchu
Ulepszenie poprzedniej generacji Gingo było prawdziwym wyzwaniem, ale dzięki historii Gingo Airlite 4 i informacjach zwrotnych od ponad 4000 pilotów, którzy zakupili ten model, zespołowi projektowemu Gin udało się opracować ulepszony, nowy projekt uprzęży.
Geometria: Stabilność i precyzyjne sterowanie
Geometria Gingo Airlite 5, w połączeniu z siedziskiem oferuje doskonałe połączenie stabilności i precyzji. Skręt jest stabilny, ale zdecydowany, a podczas gdy turbulencje są tłumione – zawsze będziesz mógł wyczuć, gdzie znajduje się noszenie. Takie charakterystyki zostały uzyskane dzięki intensywnemu procesowi zmian i wielu kolejnych iteracji początkowego projektu.
Wygląda dobrze, lata jeszcze lepiej
Dzięki zastosowaniu zaawansowanego procesu modelowania 3D Gingo Airlite 5 posiada czystszy, bardziej aerodynamiczny profil. Ulepszono też jego kształt i grubość, a powierzchnia materiału ulega wyłącznie minimalnym zagnieceniom podczas lotu.
Lżejsza niż kiedykolwiek!
Dzięki bardziej efektywnym technikom konstrukcyjnym i nowoczesnym materiałom udało się odchudzić uprząż o kolejne 100 g (względem poprzedniej wersji). Właśnie to pozwala jej stanąć w rzędzie z innymi uprzężami do Hike&Fly. Dla przykładu zestaw Gingo Airlite 5 ze skrzydłem Calypso, spadochronem Yeti UL i lekkim plecakiem waży około 8 kg.
Solidność i wytrzymałość
Podstawowy materiał to ulepszony 210D baby rip, o zwiększonej wytrzymałości, który zapewnia tylnym częściom uprzęży dobre wypełnienie, co znacznie zwiększa komfort użytkowania. W uprzęży użyte zostały automatyczne klamry Cobra Premium, które znane są z niezawodności i prostej obsługi. Zewnętrzna warstwa materiału Gingo Airlite 5 jest taka sama jak ta użyta w kokonie Genie Lite – gdzie ten materiał dobrze się sprawdził, oferując doskonałą odporność na zarysowania i wyjątkową wytrzymałość mimo niewielkiej wagi.
Wyjątkowo proste użytkowanie
Regulacja Gingo Airlite 5 tak prosta jak to tylko możliwe. Optymalna geometria i brak niepotrzebnych regulacji (np. głębokości siedziska) skłaniają pilota do przyjęcia ergonomicznej pozycji podczas lotu. Również proces wsiadania/wysiadania z uprzęży podczas startów/lądowań jest prosty i intuicyjny.
Spadochron ratunkowy
Kontener na spadochron pod siedziskiem został poszerzony, aby mógł wspomagać wyrzucanie spadochronu, przy mocniejszym pociągnięciu z przodu. Wyższej jakości zamek zabezpieczający V-taśmę przed wypadnięciem i klamka zostały zaprojektowane tak, by były pewnie przymocowane do uprzęży, ale z łatwością oddzielały się od niej podczas wyrzucania spadochronu. Wewnętrzny pokrowiec na spadochron znajduje się w podstawowym wyposażeniu uprzęży i z łatwością mieści spadochrony typu Yeti, Yeti Cross i Yeti UL.
Protektor powietrzny
Przedni protektor powietrzy zajmuje mniej miejsca niż jego poprzednik, nadal zapewniając doskonałą ochronę (<20 G). System wstępnego napełniania protektora korzysta z tytanowych prętów, pomagając zachować odpowiedni kształt protektora od samego początku lotu.
Nota projektanta
Projektant Ho Woong o procesie projektowym Gingo Airlite 5
„Gingo Airlite jest serią, która odniosła niebywały sukces. Uprząż jest wygodna, lekka i oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Wraz z piątą generacją, udało nam się ją ulepszyć jeszcze bardziej.
Szczególnie istotną cechą uprzęży paralotniowej jest jej geometria. Ważne, aby pilot czuł się bezpiecznie i stabilnie, zachowując możliwość czucia powietrza i precyzyjnej kontroli skrzydła. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie opinie i porady pilotów latających w Gingo 4, aby jeszcze bardziej dopracować geometrię naszego nowego projektu. W rezultacie udało nam się stworzyć uprząż, która pomaga szybciej opanowywać nowe umiejętności, pozostawać w powietrzu dłużej i czerpać jeszcze większą przyjemność z latania!
Wsiadanie i wysiadanie z uprzęży podczas startów/lądowań jest teraz dużo prostsze. Zrezygnowaliśmy z regulacji głębokości siedziska, która sprawiała duże problemy gdy nie była odpowiednio dostosowana.
Dzięki naszej własnej maszynie do badania i analizy upadku udało nam się zmienić kształt uprzęży tak, by była cieńsza i bardziej aerodynamiczna. Oferuje też dużą ochronę przed uderzeniami poniżej 20 G (z zamontowanym spadochronem), a system wstępnego napełniania korzystający z tytanowych prętów pomaga zachować kształt protektora od samego początku lotu.
Zmiany w projekcie kontenera na spadochron, umożliwiają łatwiejsze jego wyrzucanie w każdym kierunku, podczas gdy klamka pozostaje bezpiecznie przymocowana do uprzęży podczas normalnego użytkowania”.
Charakterystyka uprzęży
- Ulepszona geometria oferująca większą stabilność i precyzję
- Przedni protektor powietrzny (20 G)
- Ulepszone wstępne napełnianie protektora
- Zapięcia Cobra Premium z systemem zapobiegającym zapomnieniu
- Kieszeń na spadochron pod siedziskiem
- 2 boczne kieszenie (lewa z zamkiem, prawa z łatwym dostępem)
- Pojemna kieszeń tylna z miejscem na plecak i zakładkami na mniejsze przedmioty
- Deska siedziska GIN Triplex dla zwiększonej wytrzymałości i lekkości
- Objętość kieszeni na spadochron (rozmiar M): 7.9 L
- Wyprowadzenie na radio z kieszeni tylnej
- Wyprowadzenie na camelbak z otworem, z kieszeni tylej
- Pokrowiec na radio z nożem dostępny opcjonalnie