Gingo Airlite 5

urzaz-gin-gingo-airlite-54
urzaz-gin-gingo-airlite-5
urzaz-gin-gingo-airlite-57
urzaz-gin-gingo-airlite-51
urzaz-gin-gingo-airlite-53
urzaz-gin-gingo-airlite-52
urzaz-gin-gingo-airlite-56
gingo airlite 5
gingo airlite 52a
urzaz-gin-gingo-airlite-55
previous arrow
next arrow
urzaz-gin-gingo-airlite-54
urzaz-gin-gingo-airlite-5
urzaz-gin-gingo-airlite-57
urzaz-gin-gingo-airlite-51
urzaz-gin-gingo-airlite-53
urzaz-gin-gingo-airlite-52
urzaz-gin-gingo-airlite-56
gingo airlite 5
gingo airlite 52a
urzaz-gin-gingo-airlite-55
previous arrow
next arrow

Postęp nigdy nie śpi

Gingo Airlite 5 może na pierwszy rzut oka wyglądać jak kolejna standardowa uprząż z płytą siedziska i protektorem powietrznym, ale po dokładniejszym przyjrzeniu się jej konstrukcji można zobaczyć, że jej projekt został wręcz naszpikowany wiedzą i doświadczeniem uzyskanym dzięki poprzednim generacjom uprzęży Gingo. Wszystko to składa się na najlepszą uprząż z protektorem powietrznym Gin-a!

Gingo Airlite 5 jest lekką, ale niezwykle wytrzymałą uprzężą z płytą siedziska. Idealna dla początkujących, ale świetnie sprawdza się też przy lotach Hike&Fly, a nawet XC

  • Stabilna geometria oferująca precyzyjne sterowanie
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa protektora powietrznego (<20G)
  • Czysty, kompaktowy kształt
  • Wytrzymałe materiały klasy premium, odpowiednio lekkie by uprząż była komfortowa podczas wchodzenia na górę
  • Łatwe wsiadanie i start

Dane techniczne

RozmiarXSSMLXL
Wzrost pilota (cm)<165160-175170-185180-190>185
Waga uprzęży (kg)2.52.62.82.93.1

Zawsze w ruchu

Ulepszenie poprzedniej generacji Gingo było prawdziwym wyzwaniem, ale dzięki historii Gingo Airlite 4 i informacjach zwrotnych od ponad 4000 pilotów, którzy zakupili ten model, zespołowi projektowemu Gin udało się opracować ulepszony, nowy projekt uprzęży.

Geometria: Stabilność i precyzyjne sterowanie

Geometria Gingo Airlite 5, w połączeniu z siedziskiem oferuje doskonałe połączenie stabilności i precyzji. Skręt jest stabilny, ale zdecydowany, a podczas gdy turbulencje są tłumione – zawsze będziesz mógł wyczuć, gdzie znajduje się noszenie. Takie charakterystyki zostały uzyskane dzięki intensywnemu procesowi zmian i wielu kolejnych iteracji początkowego projektu. 

Wygląda dobrze, lata jeszcze lepiej

Dzięki zastosowaniu zaawansowanego procesu modelowania 3D Gingo Airlite 5 posiada czystszy, bardziej aerodynamiczny profil. Ulepszono też jego kształt i grubość, a powierzchnia materiału ulega wyłącznie minimalnym zagnieceniom podczas lotu.

Lżejsza niż kiedykolwiek!

Dzięki bardziej efektywnym technikom konstrukcyjnym i nowoczesnym materiałom udało się odchudzić uprząż o kolejne 100 g (względem poprzedniej wersji). Właśnie to pozwala jej stanąć w rzędzie z innymi uprzężami do Hike&Fly. Dla przykładu zestaw Gingo Airlite 5 ze skrzydłem Calypso, spadochronem Yeti UL i lekkim plecakiem waży około 8 kg.

Solidność i wytrzymałość

Podstawowy materiał to ulepszony 210D baby rip, o zwiększonej wytrzymałości, który zapewnia tylnym częściom uprzęży dobre wypełnienie, co znacznie zwiększa komfort użytkowania. W uprzęży użyte zostały automatyczne klamry Cobra Premium, które znane są z niezawodności i prostej obsługi. Zewnętrzna warstwa materiału Gingo Airlite 5 jest taka sama jak ta użyta w kokonie Genie Lite – gdzie ten materiał dobrze się sprawdził, oferując doskonałą odporność na zarysowania i wyjątkową wytrzymałość mimo niewielkiej wagi.

Wyjątkowo proste użytkowanie

Regulacja Gingo Airlite 5 tak prosta jak to tylko możliwe. Optymalna geometria i brak niepotrzebnych regulacji (np. głębokości siedziska) skłaniają pilota do przyjęcia ergonomicznej pozycji podczas lotu. Również proces wsiadania/wysiadania z uprzęży podczas startów/lądowań jest prosty i intuicyjny.

Spadochron ratunkowy

Kontener na spadochron pod siedziskiem został poszerzony, aby mógł wspomagać wyrzucanie spadochronu, przy mocniejszym pociągnięciu z przodu. Wyższej jakości zamek zabezpieczający V-taśmę przed wypadnięciem i klamka zostały zaprojektowane tak, by były pewnie przymocowane do uprzęży, ale z łatwością oddzielały się od niej podczas wyrzucania spadochronu. Wewnętrzny pokrowiec na spadochron znajduje się w podstawowym wyposażeniu uprzęży i z łatwością mieści spadochrony typu Yeti, Yeti Cross i Yeti UL.

Protektor powietrzny

Przedni protektor powietrzy zajmuje mniej miejsca niż jego poprzednik, nadal zapewniając doskonałą ochronę (<20 G). System wstępnego napełniania protektora korzysta z tytanowych prętów, pomagając zachować odpowiedni kształt protektora od samego początku lotu.

Nota projektanta

Projektant Ho Woong o procesie projektowym Gingo Airlite 5

„Gingo Airlite jest serią, która odniosła niebywały sukces. Uprząż jest wygodna, lekka i oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Wraz z piątą generacją, udało nam się ją ulepszyć jeszcze bardziej.

Szczególnie istotną cechą uprzęży paralotniowej jest jej geometria. Ważne, aby pilot czuł się bezpiecznie i stabilnie, zachowując możliwość czucia powietrza i precyzyjnej kontroli skrzydła. Wzięliśmy pod uwagę wszystkie opinie i porady pilotów latających w Gingo 4, aby jeszcze bardziej dopracować geometrię naszego nowego projektu. W rezultacie udało nam się stworzyć uprząż, która pomaga szybciej opanowywać nowe umiejętności, pozostawać w powietrzu dłużej i czerpać jeszcze większą przyjemność z latania!

Wsiadanie i wysiadanie z uprzęży podczas startów/lądowań jest teraz dużo prostsze. Zrezygnowaliśmy z regulacji głębokości siedziska, która sprawiała duże problemy gdy nie była odpowiednio dostosowana.

Dzięki naszej własnej maszynie do badania i analizy upadku udało nam się zmienić kształt uprzęży tak, by była cieńsza i bardziej aerodynamiczna. Oferuje też dużą ochronę przed uderzeniami poniżej 20 G (z zamontowanym spadochronem), a system wstępnego napełniania korzystający z tytanowych prętów pomaga zachować kształt protektora od samego początku lotu.

Zmiany w projekcie kontenera na spadochron, umożliwiają łatwiejsze jego wyrzucanie w każdym kierunku, podczas gdy klamka pozostaje bezpiecznie przymocowana do uprzęży podczas normalnego użytkowania”.

Charakterystyka uprzęży

  • Ulepszona geometria oferująca większą stabilność i precyzję
  • Przedni protektor powietrzny (20 G)
  • Ulepszone wstępne napełnianie protektora
  • Zapięcia Cobra Premium z systemem zapobiegającym zapomnieniu
  • Kieszeń na spadochron pod siedziskiem
  • 2 boczne kieszenie (lewa z zamkiem, prawa z łatwym dostępem)
  • Pojemna kieszeń tylna z miejscem na plecak i zakładkami na mniejsze przedmioty
  • Deska siedziska GIN Triplex dla zwiększonej wytrzymałości i lekkości
  • Objętość kieszeni na spadochron (rozmiar M): 7.9 L
  • Wyprowadzenie na radio z kieszeni tylnej
  • Wyprowadzenie na camelbak z otworem, z kieszeni tylej 
  • Pokrowiec na radio z nożem dostępny opcjonalnie

W zestawie

Uwaga!

Automatyczne karabinki aluminiowe mają ograniczoną żywotność. Należy je wymieniać po 5 latach lub 500 godzinach lotu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Nigdy nie powinny być używane między rozpórkami a taśmami nośnymi skrzydeł tandemowych jako karabinki główne. Nie powinny być również używane do łączenia zapasu.