Magiczny dotyk
Składniki, klasycznie są proste, wręcz niepozorne: 59 komór, A.R6, 3 główne taśmy i sprawdzony profil. Po połączeniu, wychodzi jednak coś znakomitego.
Explorer 2 po prostu pozwala pilotowi na czerpanie przyjemności z lotu. Nigdy więcej mocowania się ze skrzydłem! Bądź gotowy na bezpośrednie doświadczenie, jakie zapewnia ta paralotnia. Explorer 2 oferuje konkretne ulepszenia względem swojego poprzednika (przy zachowaniu najlepszych jego aspektów)
- Ulepszone wznoszenie we wszystkich warunkach
- Ulepszone osiągi lotu
- Wzorcowa stabilność pochylenia, jeszcze lepsze charakterystyki startu i odporność na załamania.
- Inteligentna taśma dla lepszej kontroli taśmy C
- Zwiększona maksymalna prędkość (speed wydłużony o 2cm)
- Lepsza kompresja dzięki wzmocnieniom z Nitinolu
Specyfikacja techniczna
Rozmiar | XXS | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 20.54 | 22.10 | 23.99 | 25.96 | 28.07 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 11.17 | 11.58 | 12.07 | 12.55 | 13.05 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 6.07 | 6.07 | 6.07 | 6.07 | 6.07 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 17.48 | 18.81 | 20.43 | 22.10 | 23.89 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 8.92 | 9.26 | 9.65 | 10.03 | 10.43 |
Wydłużenie w rzucie | 4.56 | 4.56 | 4.56 | 4.56 | 4.56 |
Liczba komór | 59 | 59 | 59 | 59 | 59 |
Masa skrzydła (kg) | 3.2* | 3.4* | 3.7* | 3.9* | 4.1* |
Przedział wagowy (kg) | 55-75 | 65-85 | 75-95 | 85-105 | 95-120 |
Certyfikacja | EN B | EN B | EN B | EN B | EN B |
* Waga z taśmą Dyneema, Regularne taśmy: + 200g
Ponad szczyty!
Być może najważniejszą rzeczą charakteryzującą Explorer 2 jest sposób, w jaki zmienia kompaktowe sterowanie w nadzwyczajne doświadczenie wznoszenia. Skrzydło wgryza się w termikę, ale uspokaja się nad głową błyskawicznie. Hamulce ciśnieniowe są lekkie i efektywne, zapewniając wystarczająco informacji by bez wysiłku zwiększyć wznoszenie.
(Jeszcze) w swojej klasie
Dzięki lekko zwiększonej powierzchni oraz innym poprawom aerodynamiki, osiągi Explorer 2 znacznie przewyższają jego poprzedników.
Stabilny charakter
Explorer 2 ma świetną stabilność. Nawet podczas wietrznych startów, wstaje stopniowo i posłusznie czeka nad głową. Kiedy warunki się pogarszają, skrzydło zachowuje się lepiej niż kiedykolwiek.
Ulepszony system speed
Explorer 2 posiada inteligentną taśmę nośną z przełącznikiem sterującym i bloczkiem Harkena dla wyjątkowo płynnej pracy. Posiada również dodatkowe 2 cm speed-a, aby zwiększyć maksymalną prędkość.
Prosty i poręczny
Pręty Nitinolowe (niklowo-tytanowe) zapewniają zwarte opakowanie, pomagają utrzymać czystą górną powierzchnię i zmniejszają wagę.
Notka projektanta:
Projektant i CEO Gin Seok Song objaśnia proces tworzenia Explorer 2:
„Wyciśnięcie jeszcze czegoś ekstra z oryginalnego Explorera nie było wcale takie proste! Zamiast próbować zwiększyć osiągi przez zwiększanie proporcji, zdecydowaliśmy się pójść inną drogą i pobawić się powierzchnią. Dzisiaj w modzie mogą być mniejsze skrzydła, ale te większe też mają swoje mocne strony. Dzięki zwiększonej liczbie Reynoldsa nie tylko lepiej sobie radzą, ale także są bardziej stabilne.
Kluczem okazało się tu zwiększenie powierzchni bez pójścia na kompromisy jeśli chodzi o reakcje i speed-a. Aby to osiągnąć polegaliśmy na badaniach przeprowadzanych w tunelu powietrznym, który posiadamy dzięki naszej współpracy z uniwersytetem w Korei. Ten ogromny projekt już nie raz zapewnił nam wiele przydatnych informacji oraz głębsze wejrzenie w charakterystykę skrzydeł. Ta praca pomogła nam zoptymalizować naciąg, co daje pilotowi lepsze sterowanie i ulepszone wznoszenie.
Dodatkowo mamy nową, inteligentną taśmę z systemem kontrolnym C. Jest i przełącznik pozwalający na lepsze sterowanie i ekstra krążek zapewniający gładsze operacje. Te dodatkowe 2 cm speed-a pomagają w zwiększeniu maksymalnej prędkości. Daje to prawdziwą przyjemność z latania. Dla wzmocnienia, użyliśmy także kombinacji nowych plastikowych prętów z drutem Nitinolowym. Pręty Atlas są używane we wrażliwszych sekcjach z powodu ich wysokiej odporności, stabilności oraz minimalnej wrażliwości na przetarcia. Drut nitinolowy na górnej powierzchni, perfekcyjnie i precyzyjnie wspiera krawędź spływu i pomaga zmniejszyć wagę i objętość.
Oryginalny Explorer był ulubionym skrzydłem wielu pilotów. Jesteśmy przekonani, że Explorer 2 ma do zaoferowania jeszcze więcej niż poprzednik”.
Szczegóły
- Strategiczna mieszanka nowej formuły plastikowych prętów z drutem nitinolowym dla zwiększonej stabilności, osiągów i lepszego pakowania.
- 3 taśmy / 3 linie spanwise
- Nieosłonięte żyłki aramidowe o zoptymalizowanych średnicach
- Speed system ze sterowalną taśmą C
- System ściągania (refowania) i mini żeber na krawędzi spływu
MATERIAŁY
Czasza
- Upper surface leading edge: Porcher Skytex 34 g/m²
- Krawędź natarcia górnej powierzchni: Porcher Skytex 34 g/m²
- Górna powierzchnia: Porcher Skytex 27 g/m²
- Dolna powierzchnia: Porcher Skytex 27 g/m²
Liny
- Górna: Edelrid 8000-U 050, 070, 090, 130
- Środek: Edelrid 8000-U 070, 090, 130, 190
- Główna: Edelrid 8000-U 230, 280, 360
Kolory