Calypso

calypso_1
calypso_2
calypso_3
calypso_4
calypso_5
calypso_6
calypso_7
calypso_8
calypso_9
calypso_10
calypso_11
calypso_12
calypso_13
previous arrow
next arrow
calypso_1
calypso_2
calypso_3
calypso_4
calypso_5
calypso_6
calypso_7
calypso_8
calypso_9
calypso_10
calypso_11
calypso_12
calypso_13
previous arrow
next arrow

PODRÓŻUJ LEKKO, LATAJ DALEKO

Calypso to lekkie i łatwe skrzydło pośrednie („niskie B”) dla początkujących i rekreacyjnie latających pilotów, którzy chcą mieć zaufane, łatwe w podróżowaniu i lataniu skrzydło, a jednocześnie oferujące wspaniałe możliwości XC.

Dane techniczne

RozmiarXXSXSSML
Powierzchnia
w rozłożeniu (m2)
20.9922.4324.4226.528.66
Rozpiętość
w rozłożeniu (m)
10.310.6411.1111.5712.03
Wydłużenie
w rozłożeniu
5.055.055.055.055.05
Powierzchnia
w rzucie (m2)
18.0519.2921.0022.7924.65
Rozpiętość
w rzucie (m)
8.198.468.839.209.57
Wydłużenie
w rzucie
3.723.723.723.723.72
Cięciwa (m)2.582.662.782.903.01
Liczba komór4747474747
Masa skrzydła (kg)3.18*3.38*3.65*3.90*4.20*
Przedział wagowy (kg)55-7565-8575-9585-10595-115
Rozszerzony
przedział wagowy (kg)
100110120
CertyfikacjaEN BEN BEN BEN BEN B

* Waga z lekkimi taśmami Dyneema. Standardowe taśmy: + 200g

Calypso zostało opracowane od podstaw tak aby było lekkie i łatwe, zawiera wszystkie najnowsze technologie pośrednich i wyczynowych skrzydeł GIN’a.

Spokojna, ale przyjemna obsługa

Calypso jest wyjątkowo stabilne, oferuje spójne i kontrolowane informacje zwrotne, dzięki czemu można lepiej zrozumieć powietrze i zmaksymalizować przyjemność z użytkowania, a także wydajność. Naciski sterówek są płynne, precyzyjne i progresywne, mimo tego skrzydło wybacza błędy, jeśli leci mniej aktywnie.

Prawdziwie lekka konstrukcja

Ponieważ Calypso jest lekkim skrzydłem zaprojektowanym od zera, wewnętrzna struktura i zoptymalizowany układ lin oszczędzają wagę bez uszczerbku dla innych aspektów projektu. W rezultacie Calypso oferuje bardzo dobre właściwości latania, a nie tylko niewielką wagę.

Rozszerzony zakres ciężaru

Calypso jest certyfikowanym skrzydłem z rozszerzonym zakresem ciężaru dla większej elastyczności użytkowania. Lecąc w połowie normalnego zakresu ciężaru, piloci z mniejszym doświadczeniem odkryją łatwe, instynktowne skrzydło o doskonałej zdolności wspinania się. Lecąc przy większym obciążeniu skrzydła w rozszerzonym przedziale wagowym, odpowiednio doświadczeni piloci mogą cieszyć się dynamicznym lataniem w silniejszych warunkach, a także zaoszczędzić na wadze sprzętu.

Nota projektanta

Pilot testowy Idris Birch wyjaśnia proces rozwoju Calypso:

„Calypso postanowiliśmy zaprojektować jako lekkie skrzydło od zera, zamiast dostosowywać lekkie skrzydło z cięższego wariantu. Umożliwiło nam to większą elastyczność w dostosowywaniu sterowania i stabilności skrzydła, aby sprostać wymaganiom pilotów podczas lotu a także pieszych wędrówek.

Dużo pracowaliśmy nad uzyskaniem dobrego połączenia bezpieczeństwa i zabawy – obsługa jest nieco bardziej dynamiczna niż typowy pierwszego glajta, ale bezpieczeństwo pasywne jest wyjątkowe, a skrzydło nie zaskoczy pilota.

Oprócz cech latających, chcieliśmy również, aby start był tak łatwy, jak to możliwe. Calypso rozkłada się szybko, przy niewielkim wysiłku i bez tendencji wystrzału do przodu, dzięki czemu łatwo unosi się w powietrzu nawet w mniej niż idealnych miejscach.

Jak zawsze w przypadku lekkich skrzydeł, spędziliśmy dużo czasu optymalizując wewnętrzną strukturę, aby w miarę możliwości zmniejszyć wagę. Ponadto byliśmy w stanie zwiększyć liczbę lin górnych bez zwiększania całkowitego zużycia lin – zwiększa to stabilność bez pogorszenia wydajności.

Materiały liniowe zostały również starannie wybrane, aby zminimalizować opór i wagę, a jednocześnie zapewnić stabilność wymiarową oraz stosunkowo długą żywotność.

W przypadku materiału czaszy wybraliśmy mieszankę 34 g, 32 gi 27 g tkaniny Porcher, aby zapewnić trwałość i sztywność tam, gdzie jest to konieczne, oraz zminimalizować ciężar w mniej krytycznych obszarach. ”

Szczegóły

  • Druga generacja profilu technologii wyrównanego ciśnienia (EPT) znacznie poprawia stabilność w całym zakresie prędkości
  • taśmy wyposażone po 3 liny główne
  • Łatwy system dużych uszu
  • Rozszerzony zakres ciężaru (rozmiary S, M i L) do latania przy wyższych obciążeniach skrzydeł
  • 100% lin w oplocie
  • Lekkie mini żebra na krawędzi spływu – Opcjonalne lekkie taśmy nośne Dyneema

Materiały

Zastosowane materiały:

  • Krawędź natarcia górnej powierzchni: Porcher Skytex, 34 g / m²
  • Górna powierzchnia: Porcher Skytex, 27 g / m²
  • Dolna powierzchnia: Porcher Skytex, 27 g / m²

Liny:

  • Górne: Dyneema | Aramid PPSL65 | DSL 70 | PPSL 120
  • Środek: Dyneema PPSL 160 | 200
  • Główny: Dyneema | Aramid PPSL 120 | 275 | 350 TGL145

Kolory

W zestawie