PODRÓŻUJ LEKKO, LATAJ DALEKO
Calypso to lekkie i łatwe skrzydło pośrednie („niskie B”) dla początkujących i rekreacyjnie latających pilotów, którzy chcą mieć zaufane, łatwe w podróżowaniu i lataniu skrzydło, a jednocześnie oferujące wspaniałe możliwości XC.
Dane techniczne
Rozmiar | XXS | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|---|
Powierzchnia w rozłożeniu (m2) | 20.99 | 22.43 | 24.42 | 26.5 | 28.66 |
Rozpiętość w rozłożeniu (m) | 10.3 | 10.64 | 11.11 | 11.57 | 12.03 |
Wydłużenie w rozłożeniu | 5.05 | 5.05 | 5.05 | 5.05 | 5.05 |
Powierzchnia w rzucie (m2) | 18.05 | 19.29 | 21.00 | 22.79 | 24.65 |
Rozpiętość w rzucie (m) | 8.19 | 8.46 | 8.83 | 9.20 | 9.57 |
Wydłużenie w rzucie | 3.72 | 3.72 | 3.72 | 3.72 | 3.72 |
Cięciwa (m) | 2.58 | 2.66 | 2.78 | 2.90 | 3.01 |
Liczba komór | 47 | 47 | 47 | 47 | 47 |
Masa skrzydła (kg) | 3.18* | 3.38* | 3.65* | 3.90* | 4.20* |
Przedział wagowy (kg) | 55-75 | 65-85 | 75-95 | 85-105 | 95-115 |
Rozszerzony przedział wagowy (kg) | – | – | 100 | 110 | 120 |
Certyfikacja | EN B | EN B | EN B | EN B | EN B |
* Waga z lekkimi taśmami Dyneema. Standardowe taśmy: + 200g
Calypso zostało opracowane od podstaw tak aby było lekkie i łatwe, zawiera wszystkie najnowsze technologie pośrednich i wyczynowych skrzydeł GIN’a.
Spokojna, ale przyjemna obsługa
Calypso jest wyjątkowo stabilne, oferuje spójne i kontrolowane informacje zwrotne, dzięki czemu można lepiej zrozumieć powietrze i zmaksymalizować przyjemność z użytkowania, a także wydajność. Naciski sterówek są płynne, precyzyjne i progresywne, mimo tego skrzydło wybacza błędy, jeśli leci mniej aktywnie.
Prawdziwie lekka konstrukcja
Ponieważ Calypso jest lekkim skrzydłem zaprojektowanym od zera, wewnętrzna struktura i zoptymalizowany układ lin oszczędzają wagę bez uszczerbku dla innych aspektów projektu. W rezultacie Calypso oferuje bardzo dobre właściwości latania, a nie tylko niewielką wagę.
Rozszerzony zakres ciężaru
Calypso jest certyfikowanym skrzydłem z rozszerzonym zakresem ciężaru dla większej elastyczności użytkowania. Lecąc w połowie normalnego zakresu ciężaru, piloci z mniejszym doświadczeniem odkryją łatwe, instynktowne skrzydło o doskonałej zdolności wspinania się. Lecąc przy większym obciążeniu skrzydła w rozszerzonym przedziale wagowym, odpowiednio doświadczeni piloci mogą cieszyć się dynamicznym lataniem w silniejszych warunkach, a także zaoszczędzić na wadze sprzętu.
Nota projektanta
Pilot testowy Idris Birch wyjaśnia proces rozwoju Calypso:
„Calypso postanowiliśmy zaprojektować jako lekkie skrzydło od zera, zamiast dostosowywać lekkie skrzydło z cięższego wariantu. Umożliwiło nam to większą elastyczność w dostosowywaniu sterowania i stabilności skrzydła, aby sprostać wymaganiom pilotów podczas lotu a także pieszych wędrówek.
Dużo pracowaliśmy nad uzyskaniem dobrego połączenia bezpieczeństwa i zabawy – obsługa jest nieco bardziej dynamiczna niż typowy pierwszego glajta, ale bezpieczeństwo pasywne jest wyjątkowe, a skrzydło nie zaskoczy pilota.
Oprócz cech latających, chcieliśmy również, aby start był tak łatwy, jak to możliwe. Calypso rozkłada się szybko, przy niewielkim wysiłku i bez tendencji wystrzału do przodu, dzięki czemu łatwo unosi się w powietrzu nawet w mniej niż idealnych miejscach.
Jak zawsze w przypadku lekkich skrzydeł, spędziliśmy dużo czasu optymalizując wewnętrzną strukturę, aby w miarę możliwości zmniejszyć wagę. Ponadto byliśmy w stanie zwiększyć liczbę lin górnych bez zwiększania całkowitego zużycia lin – zwiększa to stabilność bez pogorszenia wydajności.
Materiały liniowe zostały również starannie wybrane, aby zminimalizować opór i wagę, a jednocześnie zapewnić stabilność wymiarową oraz stosunkowo długą żywotność.
W przypadku materiału czaszy wybraliśmy mieszankę 34 g, 32 gi 27 g tkaniny Porcher, aby zapewnić trwałość i sztywność tam, gdzie jest to konieczne, oraz zminimalizować ciężar w mniej krytycznych obszarach. ”
Szczegóły
- Druga generacja profilu technologii wyrównanego ciśnienia (EPT) znacznie poprawia stabilność w całym zakresie prędkości
- taśmy wyposażone po 3 liny główne
- Łatwy system dużych uszu
- Rozszerzony zakres ciężaru (rozmiary S, M i L) do latania przy wyższych obciążeniach skrzydeł
- 100% lin w oplocie
- Lekkie mini żebra na krawędzi spływu – Opcjonalne lekkie taśmy nośne Dyneema
Materiały
Zastosowane materiały:
- Krawędź natarcia górnej powierzchni: Porcher Skytex, 34 g / m²
- Górna powierzchnia: Porcher Skytex, 27 g / m²
- Dolna powierzchnia: Porcher Skytex, 27 g / m²
Liny:
- Górne: Dyneema | Aramid PPSL65 | DSL 70 | PPSL 120
- Środek: Dyneema PPSL 160 | 200
- Główny: Dyneema | Aramid PPSL 120 | 275 | 350 TGL145
Kolory
W zestawie



