Vantage 3

gin_vantage3_2
gin_vantage3_3
gin_vantage3_4
gin_vantage3_5
gin_vantage3_6
gin_vantage3_7
gin_vantage3_9
gin_vantage3_11
previous arrow
next arrow
gin_vantage3_2
gin_vantage3_3
gin_vantage3_4
gin_vantage3_5
gin_vantage3_6
gin_vantage3_7
gin_vantage3_9
gin_vantage3_11
previous arrow
next arrow

Lekkość spotyka napęd

Vantage 3 reprezentuje nowy koncept skrzydła do latania z napędem: jest bardzo lekkie ale wytrzymałe, proste w prowadzeniu lecz dające radość z latania. Idealne na latanie biwakowe, dla pilotów początkujących i średnio-zaawansowanych latających z napędem… oraz jako inspirujące skrzydło do latania swobodnego.

Vantage 3 ma kilka zalet w porównaniu z konwencjonalnymi skrzydłami paramotolotniowymi:

  • łatwe napełnianie i szybki start
  • kompaktowe i lekkie do spakowania
  • przemyślana mieszanka tkanin zapewniająca lekkość i trwałość
  • łatwa termika w trybie swobodnego lotu
  • idealne w podróży, na biwaku i do latania z trajką

Dane techniczne

Rozmiar 22242628
Powierzchnia
w rozłożeniu (m2)
22.4324.4226.528.66
Rozpiętość
w rozłożeniu (m)
10.6411.1111.5712.03
Wydłużenie
w rozłożeniu
5.055.055.055.05
Powierzchnia
w rzucie (m2)
19.2921.0022.7924.65
Rozpiętość
w rzucie (m)
8.468.839.209.57
Wydłużenie
w rzucie
3.723.723.723.72
Cięciwa (m) 2.662.782.903.01
Liczba komór 47474747
Masa skrzydła (kg) 4.44.64.85.0
Weight range (kg)65-8575-9585-10595-115
Przedział wagowy (kg) 100110120
Certyfikacja EN BEN BEN BEN B
Certyfikowany przedział
wagowy (kg) (paramotor) (kg)
85-11095-120105-135115-150
Rozszerzony przedział
wagowy (kg) (paramotor) (kg)
120130145160
Certyfikacja (paramotor) (kg) DGACDGACDGACDGAC

Vintage 3 może też być używane jako skrzydło do latania swobodnego, pozwalające pilotom latających z napędem zaznajomić się z lataniem termicznym a nawet XC.

Prawdziwy lekki rodowód

Vantage 3 został zaprojektowany w całości jako lekkie skrzydło do latania z napędem. Sterowanie jest zwinne i przyjemne a efekt momentu obrotowego został zredukowany. Idealnie nadaje się do latania podczas biwakowania lub po prostu do zaoszczędzenia trochę wagi czy miejsca w samochodzie.

Lekka ale wytrzymała konstrukcja

Vantage 3 jest wyjątkowo lekki i wytrzymały dzięki inteligentnej mieszance materiałów zastosowanych do jego produkcji. W miejscach wrażliwych na zużycie użyto tego samego wytrzymałego materiału co w normalnych skrzydłach z napędem, a w mniej krytycznych miejscach, jak np. pod powierzchnią, zastosowano lżejszy, ale wciąż wyjątkowo trwały materiał.

W Vantage 3 zastosowano również zwiększoną ilość lin górnych dla zwiększenia stabilności, przy czym całkowite zużycie lin jest zminimalizowane dzięki starannej optymalizacji ich rozmieszczenia. 3 taśmy nośne i 2 liny główne o różnej rozpiętości oferują zarówno prostotę jak i wydajność.

Łatwy i szybki start

Jako lekkie skrzydło, Vantage 3 łatwo się napełnia nawet w mniej idealnych warunkach. Aby gładko wstać nad głowę, skrzydło wymaga tylko delikatnego pociągnięcia. Co więcej, aerodynamiczna charakterystyka profilu pozwala na szybkie wzbicie się w powietrze, idealne na krótsze startowiska.

Idealne na lekkie trajki

Łatwe napełnianie i charakterystyka starty sprawiają, że Vantage3 można efektywnie używać z trajką. Skrzydło posiada naturalną tendencję do stabilizacji w centrum.

Przyjazny dla użytkownika speed system

Speed system Vantage 3 jest dość uniwersalny, łatwy w użyciu i bezpieczny. 40% zwiększenie prędkości jest możliwe dzięki trymerom a 60% właśnie przez speed bar. W tym samym czasie można więc używać 100% zakresu sterowania we wszystkich konfiguracjach (trymowanie, otwarte trymery, przyspieszanie)

Nota projektanta

Pilot testowy Laurent Salinas o Vantage 3:

„Naszym celem wraz z Mattem Minyardem było przybliżenie zalet lekkich skrzydeł paralotniarskich początkującym i średnio-zaawansowanym pilotom para-motorowym, a w szczególności pilotom, którzy chcą uprawiać paralotniarstwo i paramotoring na tym samym skrzydle.

Uznaliśmy, że ważne jest, aby skrzydło było łatwe do napełnienia i startu. To bardzo pomaga w lataniu na lekkich wózkach, a lekkość skrzydła jest idealna do latania na biwaku.

Dużo pracy włożyliśmy też w to, aby uzyskać odpowiednie połączenie bezpieczeństwa i zwinnego, przyjemnego prowadzenia. Krótsze taśmy nośne bardzo w tym pomagają, a przyrosty prędkości są łatwe do opanowania. Przyrost prędkości zapewniają zarówno trymery (40%) jak i belka speeda (60%), a we wszystkich konfiguracjach lotu (trymowanie, otwarte trymery, przyspieszenie) można korzystać z pełnego zakresu sterowania. Znacznie zmniejszyliśmy też efekt momentu obrotowego w stosunku do Vantage 2.

Podsumowując, skrzydło wywołało uśmiech na naszych twarzach i jesteśmy pewni, że zrobi to samo u Ciebie!”

Szczegóły

  • Druga generacja profilu Equalized Pressure Technology (EPT) znacząco poprawia stabilność w całym zakresie prędkości
  • 3 liny nośne, 2 liny na rozpiętości dla prostoty i wydajności
  • System Easy Big Ears
  • Rozszerzony zakres wagowy (rozmiary 24, 26 i 28) dla latania przy większym obciążeniu skrzydła
  • Kombinacja nieoplatanych i oplatanych linek aramidowych i dyneema
  • Lekkie mini-żebra na krawędzi spływu

Materiały

  • Górna powierzchnia krawędzi natarcia: Dominco 3RS 41g/m² (hydrofobowy)
  • Górna powierzchnia: Dominco HD34 (hydrofobowy) 34g/m²
  • Dolna powierzchnia: Porcher Skytex (hydrofobowy) 27g/m²

Liny

  • Górna powierzchnia krawędzi natarcia: Dominco 3RS 41g/m² (hydrofobowy)
  • Górna powierzchnia: Dominco HD34 (hydrofobowy) 34g/m²
  • Dolna powierzchnia: Porcher Skytex (hydrofobowy) 27g/m²

Przewodnik po rozmiarach

KOLORY

W zestawie